martes, 24 de junio de 2014

EMMONA ULTRATRAIL 100% duresa, 100% espectacular!!!!!!

Dia 13 de Juny,  havia arribat el dia de fer les maletes i marxar cap a Sant Joan de les Abadesses, una d'aquestes dates que no et deixen indiferent ja que m'enfrentava a un dels objectius importantsa de l'any!!

A les 4.30 de la matinada, sona el despertador, buff casi sense haber dormit res, ja se sap quan dorms e un pabell'o amb molts jabalis jejeje. ENs despertem, juntament amb l'isma, el gerard, el lluis i companyia, els nervis es feien presents en tots nosaltres, ja que teniem per davant algu serio, algu d'una duresa extrema.
Despres d'esmorzar una mica de bimbo amb nutella, i preparar-nos ens dirigim a la sortida, cada cop el cor bategava mes fort i es que allà crec que tothom estava mes o menys igual.
A les 6 de la matinada, arranca la ultra d'Emmona, mica a mica agafem posicions, però aixo es molt llarg i no importa com es comença sino com acaba. Amb l'Isma, el David i el Ferran, anem cremant kilometres, anar xerran, es pasen bastant be. El sol sortia, amb ganes d'escalfar l'ambient, començavem a pujar, el primer de molts cims, el Puig Estela, pujada durilla per un prat però anem frescos , l'Isma es queda endarrera, l'espero a dalt el cim i hem diu que tiri, i jo segueixo endavant. Una dura baixada on tothoma anava per terra, ens cinduia a una pista per aribar a Pardines, primer avituallament!
La cosa pintava be, venia de compartir uns kilometres amb el mata i el Beto, lo qual sempre s'agraeix. Surtu de l avituallament en direccio la Serra de la Canya. Alla hem trobo altre cop amb el David i el Ferran, anar fent bromes i anar xerran, ens cruspim la segona pujada, arribem al control i un vol d'arros entra d'allo mes be. Paradeta ràpida i seguim endavant a bon ritmet. Els kilometres anaven caien i les cames mica a mica es posaben a lloc, quan arribo a coma de vaca. Alla m'esperaven l'Ivan i el meu germanot el Jordi Marti, els quals havien vingut a acompanyar-me un tros. Comencem un dels trams mes durs de la carrera, pujem cap al coll de la marrana sempre controlant el ritme, ja que la carrera era molt llarga. Em plantu al coll de la marrana com si res, amb el bastiment mirant de reull. L'Ivan es despedeix de mi i aki comença l'espectacle, marxo sol amb el Jordi encarant el bastiments, sempre seguit del sergi i el rul que anem fent la goma, l'altura comença fer acte de presencia en els corredors. Corono el Bastiments, i allà comença un dels trams tècnics de la carrera. Tenia ganes d'arribar allà dalt, ja que sem donen be aquets trams. Començo a adelantar gent per aquelles crestes pedregoses. Hem trobo l'Albert, amb el qual paru un moment i hem dona un parell de consells. Ens cruspim el noucreus, i el noufonts. Començo la dura baixada a Núria, el Jordi hem comenta que hem veu molt suelto lo qual m'anima moltissim, ràpidament ens plantem a Núria, kilometre 47 i 4100+ a les cames, les sensacions son bonissimes.
Alla paradeta tècnica, menjar i beure molt be son la clau per continuar amb garanties. Hem trobo amb els amics del Pallars, el David, el Carlos, la Jose i la Eva els quals com sempre m'animen fins l'ultim ale, que grans que son!!!
Arriba el Sergi, el qual els havia tret una mica de tros per la cresta, pero jo euforic per les sensacions, decideixo tirar, la dura pujada al coll d'eina llarga, molt llarga, feia calor i en un plis plas hem carrego litro i mig d'aigua, corono finestrelles, segre i abans d'arribar al Puigmal pajaron del quinze. Sense aigua, amb un globo de collons, hem fa baixar dues marxes el ritme, finalment arribo al Puigmal desfet, hem comenten que a Fontalba tinc avituallament i hem donen una voll la qual me la foto sense pensarmo. Mika a mika hem vai refent fins arribar al control, carrego bidons i gasss avall despres de una pajara el cos vol mes guerra. una dura baixada em portava a Planoles, arribo una mika tocat gracies a la baixadota, pero alla tinc a la familia la qual sempre hem dona un superplus d'energi!!! Parada tècnica, canvi de roba, vaselina, menjar bidons..... Al cap de res torna a apareixer el Sergi. Pero jo rapidament enfilo amunt cap a la Covil. Al sortir de planoles els dos quadris m'avisen enganxanse una mica, començo la pujada i mica a mica tot es posa a puesto, intento seguir el plan inicial que era fotre una marxa mes a partir de planoles, hem trobava be aixi que som-hi. Foto un bon ritme i gas amunt. Corono la Covil, i veig un parell de corredors, el qual m'anima ja que desde Núria corria sol. Comença la baixada i jo seguia a bon ritme, rapidament els agafo abans d arribar al refugi, carrego aigua i cap a Ribes el meu cos estava a tope aixi que a aprofitar el moment!!!! La nit entrava i aprofito el pas per un poble per posarme el buf i el frontal!!!
 Hem planto a Ribes ja ho tenia a tocar, esgtava a tope i hem trobava comode amb el ritme aixi que despres de menjar algu a ribes i xerrar amb el Pika del tram que hem quedava no m 'ho penso i gasss. Li foto una altre marxa al cos tot pujant el Taga ultim pepino el meu cap estava al 200%, aixi que a tope!!!! Abans de coronar el Taga adelanto a un parell mes de corredors, hem poso el Gore-Tex ja que fot una rasca a la carena del Taga que flipes, aixi que rapidament començo a descendir cap a Coll de Jou!! Paro a menjar algu rapidament, carrego bidons, i sense perdre temps tiro avall, aixo ja ho tenim a tocar ultims 14 km!!! Agafo un ritme bonissim i adelanto a tres corredors mes, la baixada es malparida, moltes fulles, fang, allo sembla una pista de patinatge, pero jo no afluixo, arribo a l'ultim avituallament i ni paro, hem queden 6 km i vaig a muerte!!! Adelanto a dos corredors mes, buaaaa estic plètoric. De repent, ,merda sense llum al frontal, bufff intento tirar, pero al final tinc que parar, quin drama per canviar la bateria sense llum!!! Miro el rellotge i el sub-20 se m'escapa, pero en fi volia fer sub 22 així que objectiu complert!!!!! Entro a Sant Joan de les abadesses pasades les 2 de la matinada, apreto les dent i gasss cap a meta!!!! una mes per explicar FINISHER de l'EMMONA ULTRATRAIL amb un temps de 20h 19 min i la posicio 25 de la general!!!!
Vull donar les gracies a tota la gent que m'ajuda a poder realitzar totes aquestes animalades, Rendiment Race, Clinica podologica Termens, a l'equip CEP-TERRADESPORTS, a la comunitat outdooing.com!!!!
Agrair al meu entrenador Ivan Artigas per tota la feina que fas amb mi i desplaçarte per posar el teu granet de sorra. Al meu germa per ser el meu angelet de la guarda gràcies Jordi Martí ets molt gran nanu!!!
I sobretot, perque sense elles tot aixo no tindria sentit, agrair a la meva familia per sempre estar alla!!! GRacies Silvia i Xenia sou el motor que mou les meves cames!!!!!!
Dit tot aixo nom,es puc dir que ENS VEIEM A LA RONDA DELS CIMS!!!!!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario