jueves, 12 de febrero de 2015

ULTRATRAIL MONTNEGRE- CORREDOR

Dia 7 de Febrer, ha arribat el dia d'arrancar la temporada d' ultratrail del 2015. Una temporada que sera llarga i dura, amb reptes ben parits que mica a mica anirem desvetllant.
Sona el despertador a les 4.15 de la matinada, ens llevem a Sant Celoni, a casa mons pares, el meu germanet Jordi i un servidor. De seguida ens posem en orbita, sobretot jo, ja que ell a causa d'una lesió no podra correr la ultra i farà la marató. Esmorzem una mica, ens canviem, agafem el cotxe i cap a Vallgorguina, lloc d'on comença la carrera!!
Son les 6 de la matinada i fot un fred que pela, arranca la carrera i sortim a gas com si fos una marató, penso que ja esta bé per agafar bona posició. Rapidament es formen dos grups, un capdavanter amb uns 6 corredors, i nosaltres darrera, el Miquel pera, la Laia Diez i un altre corredor, el ritme es molt alt, però de moment em trobo be, la carrera s'estira bastant i ja no veiem ningu ni per davant ni per darrera, arribem al primer control el Corredor i ni parem. Seguim els 4 el ritme es alt, ho comentem entre nosaltres, pero que nos quiten lo bailao. A bon ritme crec que en menys de 3 h ja estem al primer punt on tinc la familia, Dosrius km 28. Paradeta ràpida, la Silvia m'omple botelles i quan ens donem conte la Laia ja li ha fotut gas, no vegis com hi va, vaja crack!!! Ens quedem el Miki i jo, agafem un bon ritmet, ara tira ell ara tiro jo!!!! Ens trobem als seus pares, quina alegria i enfilem cap al km 51, el miki veig que va una mika apurat a la baixada fins al control pero el tio segueix darrera i arribem al control!! No portem ni 6 h de carrera i ja tenim casi la meitat, pero quedava tot el desnivell practicament aixi que tocava apretar dents. Ens canviem de roba, la Silvia i el meu pare hem carreguen l'aigua i la motxila, mengem algu, arriben corredors uns 4 o 5 i hem foto nervios, tinc pressa per marxar, el Miki amb cagalera prefereix desembussar aixi que continuo sol!!
Surtu del control amb un altre corredor, acabo de menjar i no vull apretar fort perque queda molt i vull regular. Ell apreta a la pujada a la creu de Canet i el deixo fer. Tinc un moment dur pero em conec i vaig fent, no he pogut menjar en condicions i necessito teca, ser que en el pròxim i tinc jalar, aixi que xinu xanu fins Sant Cebria de Vallalta km 60. Aqui novament la Silvia i el meu pare que estan en tot que grans. Paro, hem foto les malles curtes, menjo truita de patates i arranco ser que ara es el moment d' apretar, tinc el tiu aki mateix ja que hem coincidit a l'avituallament aixi que surtu fort, a la primera pujada dura   el veig i segueixo fort. L'agafo i penso que s'enganxara a mi però va tocat i rapidament hem quedo sol. No afluixo una baixada llarga estic be i apreto fort a l baixada. Es comença a girar el temps i comença a ploure fot un fred que pela pero no paro ni a posarme el gore, ho estiro fins al seguent punt de control km 80. Ara el terreny m'agrada mes pujades mes llargues i dures, i les baixades tambe. Al control m'informen que han retallat el Turo gros per culpa del mal estat del terreny i del temps, aixi que 6 km menys. M'agafa el subidon i apreto tant com puc el tram sem fa llarg fins a St marti de Montnegre una dura pujada m esta escalfant els quadris de mala manera pero alla torna a estar la familia, aixi que no abaixo el ritme i continuo. Arribo al control i alla estan amb un fred de cal deu pero donanto tot per mi que grans que sou!! A mes la silvia m'ha portat menjar ja que els avituallaments han sigut pobres!!! M informen que un acaba d'abandonar que vaig 6 i que ara ja es tot mes facil estic al km 90 i men queden uns 16 aixi que amb l euforia i amb el diposit de gasolina ple obro gas a tot lo que dono encadenant 4 km per sota de 5 min/km, rapidament arribo al seguent avituallament, parada ràpida i seguim, el que no sabia era el pepino que m'esperava, una pujada llarga que se'm fa eterna bufff. Encenc el frontal i amb les potes al clatell arribo dalt!!! ja nomes tinc una cosa al cap ARRIBAR, i segueixo fort, de repent un altre repetxonako curt xo durissim. Arribo a l'ultim control i hem diuen que queden 3.5 km, apreto per una pista que va fent amunt, aixo ja ho tinc quan de repent sorpreseta, fletxa i tallafocs de la mort per acabarte d'estobar, que dur, pero ja ho tinc hem jalo el pepinet, surto a una urbanització, torno a veure

les llums de les faroles, ara si ja enfilo cap a la meta, tinc les potes ben estobades, pero el somriure d'orella a orella. Ultima apretada i al final paro el crono en 13h 22 min!!!! El Fenix hem marca 107 km i 5120+. Entro 6e de la general i 4art senior!!!!! Tot un èxit, ja que tenia pensat fer unes 15h, i estem al Febrer, no puc demanar mes!!!!
Vull agrair al Jose Manuel Granadero, el meu coach, tot i que fa 4 dies que estem plegats, crec que anem pel bon cami!!! Tambe m'agradaria fer especial atenció a RENDIMENT-RACE que desde el principi sempre han confiat en mi subministrantme tota la hidratació que necessito per dur a terme aquestes carreres!!!!
Per últim felicitar als meus amics i companys, l'Albert Viñau, que es va marcar un carreron fen tercer senior, al Sergi Rodriguez Cusco l incombustible i al Jordi Garcia (Yak) que s'ho jala tot el tros d'animal!!!! Donar les gràcies al Miquel Pera, que va fer els primers 50 km mano a mano amb mi, va ser genial crack!!!!
PROXIMA PARADA ULTRATRAIL DEL MONTSENY!!!!